Referandum Sonrası Konut Pazarı Canlanacak Mı?





Öncelikle aşağıdaki daha önce yazdığım beklentimi koruyorum.
2017 yılında ve hatta 2020 ye kadar İstanbul’da rayiç değeri,
500.000.-TL altındaki konutlarda enflasyon oranı kadar artış,
500.000.TL-1.000.000.TL arasındaki konutlarda ise yerinde kalma
1.000.000.-TL üzeri konutlarda ise fiyatların düşeceğini bekliyoruz.”
Yazıya buradan buradan ulaşabilirsiniz.

Tuik konut satış adetleri 2017 ocak şubat ayları verileri aynı dönem 2016 ya göre çok az düştüğü görülüyor. Kısaca satış adetlerinde sorun yok.

TCMB konut fiyat endeksine göre ise İstanbul da 2016 yılı boyunca konut fiyatları yaklaşık  %11 arttı. Neredeyse mevduat faizleri ile aynı getiri düzeyinde kaldı.




Özellikle İstanbul’da fiyat artışlarının enflasyon kadar olacağı bu tabloda gözüküyor. Eskiden %20 fiyat artışları olan İstanbul’da artık önümüzde birkaç yıl artışların enflasyon kadar olacağı gözüküyor.

Referandum sonrası lüx konuttaki arz fazlası bu segment de fiyatları aşağıya doğru revize ederken 500.000.-TL ye kadar olan alt segment de ise fiyat artışları enflasyon kadar artmaya devam edecek gibi gözüküyor.

Geçen sene Türkiye’de 1.300.000. konut seviyeleri 2017 de de tutturulacak veya aşılacak ancak Fiyat artışları ciddi hız kesecektir.Bunu gören yatırım amaçlı konut alan yatırımcı daha az istekli olacak ve 1+1 dairelerde de fiyatlar geri gelmesi öngürülebilir.

Kısacası referandum sonrası beklenen canlanmanın çok da etkili olacağını düşünmüyorum. Arap körfez ülkelere yurtdışı satışlarda istikrar algısı ile bir miktar artış kıpırdanma olabileceğini düşünüyorum.


Yorumlar